Co piszą inni? – 5 ciekawostek znalezionych w sieci

7 lutego 2017

Czy firmy w Polsce naprawdę nie prowadzą działań B+R?

Agencja badawcza Kantar Millward Brown na zlecenie firmy Ayming Polska zrealizowała badanie, którego celem było uzyskanie informacji na temat działalności B+R w przedsiębiorstwach w Polsce.

Jak zauważają autorzy „Z badania płyną niepokojące wnioski dotyczące działań B+R wśród przedsiębiorców. Część firm nie wie, czym są prace badawczo-rozwojowe, a 60 proc. twierdzi, że nie jest aktywna w tym obszarze. 63 proc. przedsiębiorców nie planuje w przyszłości żadnych wydatków na tego typu działania. Czy firmy nie prowadzą działań B+R, czy tylko ich nie identyfikują?”

Polecamy lekturę całego raportu, który można pobrać (bez logowania się) na stronie firmy Ayming Polska. Można tam też przeczytać krótkie omówienie projektu badawczego i płynących z niego wniosków.

19 niewiarygodnych technologii, które staną się częścią naszego życia do 2030 roku

Na początku roku tego typu zestawień jest całkiem sporo. Polecamy jedno z nich ze strony internetowej businessinsider.com.pl . Cadie Thompson pisze:  „Od autonomicznych samochodów po pracowników-robotów. Przyszłość przybędzie szybciej, niż nam się wszystkim wydaje. Wiele technologii, o których słyszymy dziś po raz pierwszy, spowszechnieje w ciągu najbliższych lat. To wnioski z raportu przygotowanego przez Global Agenda Council on the Future of Software & Society – grupy doradców działających przy Światowym Forum Ekonomicznym.” My także polecamy cały artykuł i wnioski z tego raportu – warto wiedzieć więcej!

Marketing automation – moda czy konieczność?

Ten artykuł Łukasza Kosuniaka z firmy Samsung Polska ukazał się pierwotnie w magazynie Brief (5) 2016. Ale można go przeczytać także na profilu autora w serwisie LinkedIn. A zaczyna się tak: „Mój koszmar – prezentuję założenia kampanii – piękne slajdy, na nich wyszukane kreacje, taglajny, zaawansowane techniki retargetingu i lookalajki robią wrażenie… niestety nie na zarządzie, który gremialnie przysypia. Przebudzenie następuje na koniec – pokazuję zapotrzebowanie na budżet kampanii i w tym momencie słyszę głośne – ILEEE????? (…).  Marketing to koszty – to wiedzą wszyscy. A koszty powinny być jak najmniejsze – to też proste. Wydaje się, więc drogi marketerze, że sytuacja jest beznadziejna. Jest jednak światełko w tunelu.”

Po solidną dawkę wiedzy i światełko w tunelu dla menedżera marketingu wystarczy kliknąć, ale proszę pamiętać, że trzeba być zalogownym na LinkedIn.

Michał Urbaniak: sztuka dobrych wibracji

„Jak zbudować zespół jazzowy, który osiąga sukcesy? Na czym polega rola lidera i jak ważny dla muzyka jest mądry mentor? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi w wywiadzie, którego dla Harvard Business Review Polska udzielił światowej sławy saksofonista i skrzypek jazzowy Michał Urbaniak” – tak brzmi zapowiedź na stronie internetowej magazynu – polecamy tę rozmowę do przeczytania oraz do posłuchania, jako, że materiał ubogacony jest krótkimi nagraniami wideo..

Big Data, czy „Bug Data”?

„Firmy mają dziś poważne trudności z zarządzaniem swoimi zasobami cyfrowymi. Płacą krocie za dane, których już dawno powinny były się pozbyć. Utrzymują na swoich serwerach przeterminowane, nieaktualne, fałszywe i bezużyteczne informacje. Te dane to „Bug Data”, czyli kopie informacji zarchiwizowanych przez firmę, które nie zostały zaktualizowane i tym samym straciły swoją biznesową wartość. Według szacunków firmy analitycznej IDC „Bug Data” to już problem globalny. Ponad 60 proc. danych przechowywanych dziś w przedsiębiorstwach stanowią kopie zapasowe przeterminowanych informacji. „Bug Data” w firmach to już ponad 3 eksabajty zbędnych danych. Do końca tego roku koszt ich utrzymania przekroczy próg 50 mld dolarów. To niemal 8 razy tyle, ile firmy przeznaczają na przechowywanie danych typu Big Data.” Ciekawy artykuł o danych śmieciowych na serwisie it-manager.pl

 

Ilustracja: Pixabay

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*