Kogo Polacy radzą się przed zakupami? – badanie Attention Marketing Research

Z jakich źródeł Polacy czerpią informacje o produktach i usługach przed podjęciem ważnych, niecodziennych decyzji zakupowych? Odpowiedź znajdziemy w badaniu zrealizowanym przez Attention Marketing Research i PMR Consulting & Research. 

Wyniki potwierdzają jeden z trendów mówiący o tym, że jeszcze większe znaczenie niż kiedyś mają tzw. mikroinfluencerzy. Komunikacja schodzi piętro niżej, z celebrytów i ekspertów wolimy rodzinę i przyjaciół. Pocieszające, że pomimo rosnącego czasu jaki spędzamy w sieci, jednak to bezpośrednie relacje budzą w nas głębsze zaufanie i dostarczają większej wartości. Internet jest płaskim medium, coraz częściej kojarzonym z fake factami, których nie weryfikujemy. Trend ten oczywiście nie jest nowy, ale w dzisiejszych czasach zyskał nowe znaczenie, które być może będzie się pogłębiać, więc warto bacznie go obserwować – mówi Adam Sanocki, Partner Zarządzający Attention Marketing.

Poniżej kilka wniosków w skrócie:

– reklama przestaje być najważniejszym narzędziem w komunikacji sprzedażowej,

– na znaczeniu wciąż zyskuje komunikacja bezpośrednia oraz lojalna społeczność zadowolonych konsumentów

– im młodszy, lepiej wykształcony i bardziej zamożny klient, tym częściej samodzielnie poszukuje informacji o produktach i usługach przygotowując się do podjęcia ważnej decyzji zakupowej.

– pomimo rosnącego czasu jaki spędzamy w sieci jednak to bezpośrednie relacje budzą w nas głębsze zaufanie i dostarczają większej wartości. Najbardziej wiarygodnym i rzetelnym źródłem informacji o produktach i usługach są  rodzina i znajomi (ale nie w sieci).

– opinie i informacje publikowane przez internautów bezpośrednio pod ofertą produktową lub usługową (recenzje) i na forach internetowych wciąż są popularne

– za mniej wiarygodne i rzetelne Polacy uznali poradniki i przewodniki w internecie oraz blogi i vlogi tematyczne

– wszelkie formy reklamy respondenci uznali za niewiarygodne źródło informacji.

– dla polskich konsumentów, rozważających poważniejszy zakup, komunikaty sprzedażowe producenta czy dostawcy usług najbardziej wiarygodne są wtedy, kiedy firma formułuje je nie uciekając się do reklamowej perswazji

 

Omówienie badania można pobrać

klikając poniżej:

 

Ilustracja: Pixabay

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*