Wiedza jak seriale z Netflixa

To, że Polacy coraz częściej otwierają się na zdobywanie nowych umiejętności online już wiemy. Zaskakujące jest to, że wybierają do tego formę podobną do Netflixa. Wyniki streamingowego serwisu rozwojowego Youniversity wskazują na wzrost sprzedaży o 271% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku. Treści edukacyjne przekazywane w postaci seriali przyswajane są już przez ponad 20 tys. użytkowników.

Z badania firmy Hays realizowanych w 2022 roku „Rozwój zawodowy – oczekiwania specjalistów i możliwości firm” wynika, że jedynie 1/3 pracowników jest zadowolona z zasobów edukacyjnych, a niemal 90% inwestuje w rozwój swoich umiejętności. Lukę pomiędzy oczekiwaniami pracowników a faktycznymi możliwościami firm może wypełnić nauka on-line, ale serwowana w formie seriali. Z badań wynika, że kursy online, z których można skorzystać w dowolnym czasie stanowią jedną z najbardziej efektywnych metod nauczania.

W rolach głównych występują…

Youniversity to streamingowy serwis rozwojowy pozwalający na poszerzanie swoich kompetencji i zdobywanie nowych umiejętności za pośrednictwem seriali i filmów edukacyjnych. Wśród twórców znajdują się m.in. autorka bestsellerowych książek – Natalia De Barbaro, mistrz olimpijski Mateusz Kusznierewicz, psycholożka sportu współpracująca z Igą Świątek Daria Abramowicz czy półfinalista programu The Voice of Poland Bogdan “Bodzio” Świerczek. W edukacyjnym BoxOffice znajduje się 800+ filmów przygotowanych przez 40+ autorów.

„Chcieliśmy zapewnić użytkownikom naszego serwisu wiedzę w rozrywkowej i inspirującej formie – tak, aby sami chcieli się uczyć, a nie musieli się do tego zmuszać. Youniversity to nie tylko doświadczeni mentorzy i seriale, ale również możliwość interaktywnej nauki i brania aktywnego udziału w zdobywaniu kompetencji. O naszym sukcesie świadczy to, że 96% użytkowników deklaruje wykorzystywanie wiedzy zdobytej w Youniversity w praktyce” – mówi Radek Drzewiecki założyciel Youniversity.

Czego pragną… pracownicy

Klientami serwisu są głównie firmy dbające o rozwój i kompetencje swoich pracowników, a treści w nim zawarte postrzegają jako lubiany przez zespoły benefit. Z tej formy pozyskiwania umiejętności skorzystały dotychczas takie firmy, jak IKEA, Millenium, Rossmann, Polpharma, Swarovski, Dior, PZU czy Orange. W sumie ponad 120 firm.

Jak wynika z doświadczenia oraz odpowiedzi zwrotnych otrzymywanych od użytkowników, zarówno forma jak i treść merytoryczna cieszą się dużym zainteresowaniem. U jednego z klientów w ciągu pierwszych 6 tygodni współpracy obejrzano łącznie ponad 175 000 minut, podczas gdy u drugiego w ciągu miesiąca dodano 1 810 notatek w serwisie. Średnio, użytkownik spędza 28 minut miesięcznie na oglądaniu seriali rozwojowych, a rekordowy czas uzyskany przez użytkowniczkę z firmy branży retail podczas grywalizacji to 6 300 minut w ciągu jednego miesiąca.

Średnia ocena przydatności treści w serwisie wynosi 5,0/6, a jakość wiedzy oceniania jest przez pracowników na 5,2/6. Aż 96% użytkowników deklaruje praktyczne wykorzystywanie zdobytej wiedzy zarówno w pracy, jak i w codziennym życiu.

Źródło informacji: Youniversity

Źródło zdjęć: unsplash.com

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*