57% polskich konsumentów deklaruje, że robi zakupy w internecie przynajmniej raz w miesiącu, jednak nie wszystkie przedsiębiorstwa handlowe są przystosowane do nowych realiów handlu
Na podstawie wyników badania przeprowadzonego w 32 państwach, wśród 24 471 ankietowanych oraz 357 polskich respondentów, firma PwC przygotowała rekomendacje dla 10 obszarów istotnych pod kątem inwestycji dla sektora handlowego.
Badania przeprowadzone na potrzeby raportu Total Retail 2017 wskazują, że:
- Istotne jest rozwijanie aplikacji mobilnych i stron internetowych dostosowanych do urządzeń przenośnych. Klienci coraz mocniej przywiązani są do korzystania z urządzeń mobilnych, przez co zdarza się, że customer journey zamyka się w tylko w tym formacie
- 77% ankietowanych uważa, że wiedza pracowników sklepu ma duże znaczenie w trakcie procesu zakupowego. Zapewnienie konsumentom internetowym równie dobrej obsługi klienta to jeden z kluczowych czynników sukcesu
- 60% polskich respondentów korzysta z internetowych porównywarek cen
- Analityka danych to kolejny klucz do sukcesu. A zarazem pole do poprawy – 39% ankietowanych przedstawicieli sektora handlowego ocenia umiejętność korzystania z analizy danych jako ogromne wyzwanie.
- Polska ma nadal mniejszą sprzedaż internetową w porównaniu do bardziej rozwiniętych gospodarek takich jak Stany Zjednoczone, Chiny czy Wielka Brytania. Jednak nasz rynek wykazuje wyraźną tendencję wzrostową.
- Pokolenie cyfrowe, posiadające coraz większą siłą nabywczą, z pewnością zmienia zasady panujące na rynku retailowym, na którym przetrwają tylko firmy najbardziej dostosowane do nowych zasad.
Poniżej można pobrać pełną publikację:
Źródło: PwC
Ilustracja: Pixabay
Dodaj komentarz